Saturday, September 02, 2006

Edisi Merdeka

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke ehem.. (jap google jap...) okay 49th ...

Sama jer merdeka bagi aku ni kat mana2 pun .. kat Malaysia maybe rasa best sket kot sebab cuti kot... else, sama jer... huh... tak patriotik sungguh aku ni ... maybe i should read more books about history of those pahlawan2 (Mat Kilau, Leftenan Adnan.. hmm sapa lagi ye *think hard* from buku sejarah form 3 dulu ...he..he.. ) yang bebaskan Malaysia dari penjajah ni instead all those tak releven buku2 cerita ..he..he.. yeah... i know .. i took our freedom for granted. I guess you can never truly embrace the real meaning of freedom when it is inherited... or when it is not your fight ... or when you learnt that hari merdeka is more synonym with meaningless jeritan "merdeka..merdeka.." kat dataran merdeka... or the fireworks or the perarakan merdeka... it's sad on how we are losing the real meaning of merdeka... *sigh* .. or maybe it's just me....

Okay.. quickly moving on to happier note .. Amirah just won tempat pertama for Pertandingan Pakaian Beragam Kebangsaan for Hari Merdeka organized by Kelab Dewan Malaysia Melbourne. Yay for Amirah!

So as usual.. entry aku ni tak sah kalau takde gambar ... who else.. kalau tak Taufiq, Amirah.. tak Amirah .... Taufiq pulak ... I'm short of models for my blog lah :P ... Any takers?















7 comments:

Anonymous said...

mana kau dpt baju kebaya comel tuh???

Anonymous said...

comeinya amrah!!!
book utk dhani blh? :)

Norliana Abdul Rahman said...

weih ni bukan ke baju dia pakai utk konsert tadika dia time kat ukay perdana tuh?

Ayu said...

konot : memang pun.. baju kebaya tu aku beli time konsert kat uk perdana tu .. ingat nak bawak sini buat baju raya ..he..he.. dah ada pakaian beragam tu...aku pun boh jer lah ...

kon : he..he.. bulih ajer .. weh.. aku dah few times dok try tepon hg... asyik takde orang angkat jer... betul ke number tu .. email balik kat aku number hg..and time yg sesuai aku nak tepon...

farah : mana yek aku beli..hmmm ..oh kat sungai wang .. time aku beli tu nak dekat nak raya kot .. so kat bawah2 tu banyak jual baju kurung....

Anonymous said...

ayu, hang update la blog hang ni ..aku suka baca blog hang ..kadang2 aku siap amik example dr. crita hang utk bagi kat student aku ..hehhehe..best skit real-life example...by the way comei nya anak2 hang ..amirah tu sebijik macam hang ..si taufiq tu iras ihsan lak ...

Anonymous said...

congrats amirah..
baju taufiq nampak mcm ala2 70s plak..

Amy said...

aiyarKK kalau Amirah tak menang aku dulu yg nak protest ehehhe she deserves it maa dgn gaya2 senyum dia ala2 model, geramnya la..si Taufiq pun sama suka posing..
like mother, like daughter/son kut eheheh